.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سونامي مير حسين در نازي آباد + حاشیه ها

استقبال غیر منتظره تهرانی ها در محله جنوب شهری نازی آباد از میر حسین موسوی نخست وزیر دوران دفاع مقدس سبب شده که برخی ناظران سیاسی از آن تحت عنوان سونامی میر حسین موسوی نام ببرند . این در حالی است که پیشتر حامیان خاتمی استقبال های مردمی از نامزدهای اصلاح طلب را ملاک اصلی برای ماندن یا کنار رفتن یک نامزد معرفی کرده بودند . حال باید دید حامیان خاتمی در برابر سونامی غیر منتظره و شوک آفرین میر حسین موسوی چه موضعی دارند ؟

به گزارش ایلنا، میرحسین موسوی در اولین سخنرانی خود بعد از اعلام کاندیداتوری در مسجد حجت نازی آباد تهران، در حالی که با شعار "میرحسین قهرمان حامی مستضعفان" وارد این مسجد شد، با بیان اینکه افتخار می کنم در نازی آباد و در این مکان مقدس صحبت می کنم، گفت: محله نازی آباد مکانی است که با اهدای خون شهیدان، وفاداری خودش را به اسلام و ایران ثابت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی که سخنان خود را بر الزامات دهه چهارم انقلاب و نیز میلاد حضرت محمد(ص) اختصاص داده بود در بخش نخست سخنان خود به دستاوردهای انقلاب ایران از جمله استقلال اشاره کرد و با بیان اینکه در یک طیف گسترده دگرگونی هایی نسبت به قبل از انقلاب به دست آورده ایم، اظهار داشت: استقلال در کشور ما فرصت بی نظیری را ایجاد کرده و ارزش این فرصت زمانی برای نسل جوان ما آشکار می شود که بتوانیم زمان قبل از انقلاب را برای آنها ترسیم کنیم. نخست وزیر دوران دفاع مقدس تاکید کرد: استقلال هنوز در این جهان پرآشوب یک مزیت نسبتا قوی در جمهوری اسلامی محسوب می شود. میرحسین موسوی با ترسیم فضای قبل از انقلاب گفت: قبل از انقلاب ده ها مستشار نظامی در بخش های مختلف کشور حضور داشت و ایران جزو حلقه دفاعی غرب در منطقه محسوب می شد و در تحولاتی که در منطقه صورت می گرفت ایران در خدمت منافع غرب بود. وی تصریح کرد: زمانی که درآمد نفتی مان از 1352 افزایش پیدا کرد نقش ژاندارمری غرب در خلیج فارس به ایران سپرده شد و از طرف دیگر ما جزو مهمترین خریدارهای اسلحه آمریکایی بودیم ولی متاسفانه این خریدها در وضعیت عادی صورت نمی گرفت. میرحسین موسوی با بیان اینکه بیشترین تصمیم گیری ها در کشور در قبل از انقلاب، متاثر از نقش سفارتخانه های کشورهای بزرگ در ایران بود به دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همه ملت ما در این دفاع شرکت کردند و اگر پایداری آنها نبود اکنون در یک نقطه دیگر جهان بودیم. وی افزود : بعد از جنگ های ایران با روس که منجر به جدایی بخش های قابل توجهی ازسرزمین ما شد یک ترس و وحشتی برای قدرت های غربی در کشورما ایجاد شد و این ترس و وحشت باعث شد که پادشاهان ما در سال های بعد با بی درایتی خود قطعاتی از کشورما را از دست دادند. د

دفاع مقدس خوف از ایستادگی در کشور را از بین برد

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس خوف از مرگ و خوف از ایستادگی را در کشور ما از بین برد و مردم برای حفظ کشور اسلام در برابر مرگ ایستادند و این هراس را از خود بیرون کردند. نخست وزیر دوران دفاع مقدس ادامه داد :ملتی که بعد از دفاع مقدس متولد شد ملت شجاعی بود که از قدرت های بزرگ نمی هراسید و این یکی از بزرگترین سرمایه ها برای دفاع از کشور بود و ترس از ایستادگی یک عامل بازدارنده در مقابل قدرت های بزرگ بود. وی یادآور شد: استقلال فقط مساله ای نیست که یک سرافرازی به ملت می بخشد بلکه فرصت های خوبی را برای پیشرفت و توسعه برای کشور به وجود می آورد. میرحسین موسوی با بیان اینکه بدون این استقلال و دفاع مقدس چنین سرمایه ای را در کشور نمی شد ایجاد کرد، اظهار داشت: بدون استقلال و دفاع مقدس فرصت دستیابی وتکنولوژی هسته ای امکان پذیر نبود و فقط در سایه استقلال امکان دستیابی به چنین تکنولوژی ای امکان پذیر خواهد بود. وی به تحریف هایی که علیه کشور انجام می شود اشاره کرد و گفت: آیا توانسته ایم از این فرصت (استقلال) استفاده کنیم و فاصله خود را با کشورهای که در دو دهه اخیر در آسیا با نرخ رشد بالای 10درصد پیشتاز بوده اند استفاده کنیم؟

برای حفظ تمامیت کشور باید همراه با سند چشم انداز پیش برویم

نخست وزیر دفاع مقدس به سند چشم انداز 20 ساله که به گفته وی نقشه راه کشور محسوب می شود اشاره کرد و این سند را صرفا اقتصادی ندانست و در همین ارتباط خاطرنشان کرد: این سند جنبه امنیتی هم دارد و اگر بخواهیم تمامیت خود را حفظ کنیم باید همراه با سند چشم انداز 20 ساله پیش برویم و براین باور باشیم این سند اهمیت فوق العاده ای دارد. وی با انتقاد از بی توجهی دولت به سند چشم انداز 20 ساله خواستار اصلاح روش های دولت در خصوص سند چشم انداز 20 ساله شد. میرحسین موسوی با بیان اینکه ما یک سری فرصت هایی در اختیار داریم، به خطرهایی که کشور با آن روبرو است، اشاره کرد و نسبت به غافل شدن از طرح خاورمیانه بزرگ انتقاد کرد. میرحسین موسوی با اشاره به شب میلاد پیامبر اکرم(ص) گفت: امام در دو سال آخر عمرش بارها در سخنرانی ها و اطلاعیه هایش به اسلام ناب محمدی تاکید می کرد و اصل مساله ای که ایشان می خواستند به مردم منتقل کنند این بود که همه ادعاها درباره اسلام درست نیست. وی افزود: دقت به این مساله اهمیت زیادی دارد. اسلام مصون از هر نوع جعل است و این نوع اسلام توسط پیامبر اکرم(ص) به عنوان اسوه معرفی شده است و اسلام پیامبر از هر نوع آلودگی مبرا است

. اسلام امام(ره) اسلام پابرهنگان و فقرا بود

نخست وزیر دوران دفاع مقدس با بیان اینکه مشکلی که در طول تاریخ وجود داشته، آلوده شدن اسلام با گرایش های مختلف است اظهار داشت: وقتی حضرت امام بحث ولایت فقیه را در نجف باز کرد اولین قدم را برای معرفی اسلام روز برداشت و دلیل مقاومت های بعدی ما برای رسوخ این اسلام در جامعه بود. حضرت امام این اسلام را رهایی بخش معرفی کردند که پابرهنگان و فقرا صاحب او خواهند بود. میرحسین موسوی تصریح کرد: اسلامی که در مقابل مقدس نماهایی متحجر، سرمایه داران خدانشناس و مرفهین بی درد امام معرفی کرد اسلامی بود که به شدت با مسایل جامعه مشکل دارد. وی افزود: امام با مرفهین بی درد مخالف بود و با سرمایه های هم که در خدمت غارت کشور بودند مخالفت می کرد. نخست وزیر دوران دفاع مقدس گفت: ما با مرفهینی مخالف هستیم که در میان مشکلات مردم رژه تجمل می روند و با خودروهای چند میلیونی یک حالت سرکوبی را در قشرهای پایین جامعه ایجاد می کند

. امام به دنبال خدشه دار کردن رابطه کارگر و کارفرما نبود

وی ادامه داد: امام به دنبال خدشه دار کردن رابطه کارگر و کارفرما نبود و دنبال این هم نبود که جامعه ما را کالایی کند. رییس فرهنگستان هنر اظهار کرد: وقتی شهید باکری به درجه شهادت می رسد متوجه می شویم که او مهندس مکانیک است ولی این به دلیل آن است که در آن زمان مدرک ارزش نبود و افراد برای بالا رفتن از نردبان قدرت مدرک ها را خرید و فروش نمی کردند. وی با بیان اینکه اکنون از اسلام ناب فاصله گرفته ایم، تصریح کرد: در جامعه ای که کاخ ها برافراشته و پول های عظیم برای گرفتن جشن های مختلف ریخت و پاش می شود، باید احساس خطر کنیم. میرحسین موسوی اظهارداشت: در جامعه اسلامی ایثار و پایبندی به ارزش ها مهم است که منزلت اجتماعی را ایجاد می کند. ما با پیروزی انقلاب به نحوی تغییر کردیم و ارزش ها از مصرف به چیزهای دیگر تبدیل شد و دلیل حفظ استقلال ما هم تاکنون در همین مساله آشکار است. وی اضافه کرد: در اول انقلاب ارزش های قشرهای ضعیف بود که یک نوع چیرگی در جامعه پیدا کرد. نخست وزیر دوران دفاع مقدس تاکید کرد: اسلام ناب مخالف تحجر است و از همه تجربیات بشر استفاده می کند. در دید متحجرانه از همه نیروها استفاده نمی شود و به برنامه ها اعتنایی نمی شود

. در زمان فراوانی درآمدهای ارزی فکری به حال دوران رکود نشد

وی با اشاره به سریال حضرت یوسف(ع) گفت: وقتی که حضرت یوسف(ع) مورد اعتماد فرعون قرار گرفت، گفت که اداره کشور را به من بسپار و او توانست از یک بحران 14 ساله با استفاده از همه نیروهایش عبور کند. وقتی هفت سال فراوانی و بعد هفت ساله قحطی در آن زمان اعلام شد حضرت یوسف(ع) از همه روش ها و نیروهایش استفاده کرد تا بتواند در سال های قحطی تمدن را حفظ کند چرا که برخی از قحطی ها تمدن های بزرگی را از بین برده است. وی خطاب به مسوولین کشور افزود: آیا در سال های فراوانی ارز نفتی، که به صورت غیرعادی ذخایر ما را بالا برد، برای سال های کمبود و قحطی برنامه ای ریخته ایم؟ آیا در سال های فراوانی درآمد ارزی، گوش به نقد کارشناسی داده ایم و آیا به حرف های متخصصان و کارشناسان سیاسی گوش داده ایم که فراز و نشیب های سیاست را به ما یادآوری کرده اند؟

اسلام ناب محمدی نمی تواند سازمان برنامه و بودجه را منحل کند

نخست وزیر دوران دفاع مقدس با بیان اینکه اسلام ناب برای یک دوره خاص نیست، اظهارداشت: همیشه می شود از اسلام ناب استفاده کرد. این اسلام از برنامه ریزی استقبال می کند و نمی تواند سازمان برنامه بودجه را منحل کند. اسلام ناب به ما توصیه می کند که از همه نیروهای کشور استفاده کنیم و بازوانی بلند داشته باشیم و قدر گوناگونی نیروهایمان را بدانیم و آنها را تهدید به حساب نیاوریم. وی ادامه داد: در کشورما که استقلال وجود دارد دولت ها باید به سمتی بروند که از همه نیروها استفاده کنند، نه اینکه به بخش قابل توجهی از مدیران کشور بی اعتنایی شود. رییس فرهنگستان هنر متذکر شد ما سرمایه های بی نهایتی نداریم و بزرگترین منبع کشور ما مردم هستند و بعد ذخایر نفتی و سایر منابع. وی افزود: منابع کشور باید در اختیار اهداف استراتژیک باشد؛ نه اینکه این منابع را در خدمت پروژه های کوچک که رضایت عامی در جامعه ایجاب می کند به کار گیریم. میرحسین موسوی در پایان سخنانش گفت: استفاده از این منابع کمیاب به غیر از اهداف راهبردی جزو مسایلی است که عدم توجه به آن فساد در جامعه زیاد می کند و اگر ما به اسلام ناب برگردیم باید با دقت بیشتری از منابع کشور استفاده کنیم.

حاشیه ها:
به گزارش خبرنگار آینده، در این نشست که در حسینیه حجت نازی آباد برگزار شد، بیش از همه طیفی از دانشجویان هوادار میر حسین در کنار اهالی این محله که مسن تر بودند، شرکت داشتند. برخی برآوردها از جمعیت حدود 4000 نفری در این نشست حکایت دارد که حسینیه را تقریبا پر کرده است.


هنگام حضور موسوی جمعیت ناگهان به وجد آمده و با شعارهایی چون صل علی محمد، یار خمینی آمد؛ موسوی قهرمان، یاور مستضعفان؛ موسوی پاینده، رییس جمهور آینده و... به استقبال از وی پرداختند.


بر خلاف جلسات هواداران خاتمی که در تالارهایی چون اریکه ایرانیان برگزار شد، این نشست در حسینیه ای در جنوب شهر تهران برگزار شد. همچنین برخلاف این جلسات که شمار زیادی از چهره های شاخص هنری و سیاسی و... در آنها حضور داشتند، در این نشست به جز چند تن از نزدیکان موسوی چون فرشاد مومنی، بهزادیان نژاد و فاتح، چندان چهره مشهوری در این نشست حضور نداشت.


در ابتدای این نشست مراسم مولودي خواني خورشيدي‌، مداح اهل بيت و کريم‌خاني انجام شد و ميرحسين هم در ميان شعارهاي حمايتي نازي‌آبادي‌ها پشت تريبون رفت.


با وجود آن که سخنرانی موسوی به لحاظ لحن و ادبیات نسبت به خاتمی و احمدی نژاد جذابیت کمتری داشت، اما برخی خطابهای صریح او در این سخنرانی با تشویق و دست زدن مردم همراه بود.


از جمله بخشی که کنایه ای به ماجرای یکی از وزرای کابینه احمدی نژاد داشت و گفت: وقتی شهید باکری به درجه شهادت می‌رسد متوجه می شویم که او مهندس مکانیک است ولی الان افراد الان پول می دهند تا مدرک دکترا بگیرند.



وی با اشاره به تعریف حضرت امام از اسلام ناب محمدی(ص) و تاکیدات ایشان در این زمینه، گفت: مشکلی که در طول تاریخ وجود داشته، آلوده شدن اسلام به گرایش‌های مختلف است.

وی در بخش دیگری از سخنانش مطرح کرد: موسوی با اشاره به سریال حضرت یوسف(ع) که در حال پخش از رسانه ملی است، گفت: وقتی که حضرت یوسف(ع) مورد اعتماد حاکم زمانه‌اش قرار گرفت، گفت که اداره کشور را به من بسپار و او توانست در یک برهه 14 ساله با استفاده از همه نیروهایش عبور کند. وقتی هفت سال فراوانی و بعد هفت ساله قحطی در آن زمان اعلام شد حضرت یوسف(ع) از همه روش ها و نیروهایش استفاده کرد تا بتواند در سال های قحطی تمدنی مانند مصر را حفظ کند.


وی با اشاره به ذخایر نفتی کشور سوال کرد: آیا در سال‌های فراوانی ارز نفتی، که به صورت غیرمنتظره ذخایر ما را بالا برد، برای سال‌های کمبود و قحطی برنامه‌ای ریخته‌ایم؟ آیا در سال‌های فراوانی درآمد ارزی، گوش به نقد کارشناسان داده‌ایم؟


موسوی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: منابع کشور باید در اختیار اهداف استراتژیک باشد؛ نه اینکه این منابع را در خدمت پروژه های کوچک که رضایت و نتیجه آنی در جامعه ایجاب می‌کند به‌کار گیریم


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 27 اسفند 1387
شما اصولگرایان که به هدفتان که انصرلف خاتمی بود رسیدید پس لااقل دروغ نگوئید کمی هم به فکر آخرت خود باشید اگر سونامی رخ داده عکسی از آن چاپ کنید تاملت ببیند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.